Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P68e48t58r 22H62á35l86a 6954586555946

Chápu správně, že jedním z řešení, které navrhujete, je, aby se prostě vzaly peníze od úspěšnějších a poslaly těm méně úspěšným?

A jaké z toho bude ponaučení? Copak tak nezmizí tlak na ty státy, které si nesmyslnou socialistickou politikou způsobily problémy, aby se začaly chovat rozumně?

+1/0
25.4.2015 19:15

D28u72š32a24n 92N86o19v45á19k 9201662834

Zapomněl jste ještě na jeden podle mě podstatný fakt, který zvyšoval ceny v Řecku. Řecko bylo (a asi ještě je) největším příjemcem dotací z EU. No a pokud do nějaké ekonomiky proudí peníze "zadarmo" (jsou tisknuty, přicházejí ve formě dotací odjinud, prší z nebe, nebo cokoliv)., tak samozřejmě rostou ceny. To vidím jako jeden ze střípků Řeckých problémů, vysoké ceny odrazovaly turisty, zdražovaly práci a snižovali konkurenceschopnost řecké produkce.

+3/0
22.4.2015 15:37
Foto

D93a68l18i33b37o63r 34B27a23r91t83o16š 5624700567379

Ano, takto podáno, zní teorie krásně a jasně. Jenže. Jak to, že v USA mají dolar a některé státy jsou bohatší a jiné chudší a nijak jim to nevadí. To samé platí i o Německu, kde mezi nejbohatší státy patří Bavorsko a ostatní státy nemají deflaci. To samé platí i o Kanadě a Austrálii. Je mi líto. Tato teorie je sice krásná, ale v praxi se ukazuje jako mylná. Ledaže by platila pro vyjmenované státní konglomeráty jiná teorie.

Rád si to nechám vysvětlit.

0/0
22.4.2015 12:34

L23u33b66o76š 44U82l83r59i67c73h 5661130568304

Zabudli ste na Švajčiarsko.

0/0
22.4.2015 15:08
Foto

J83a44k80u38b 22P13e52š68a 8128120890

Jak to, že v USA mají dolar a nijak jim to nevadí? Přesně to vysvětluji v posledních větách textu: Velice ilustrativní je případ USA. Tam obchodní bilance mezi Arizonou a Kalifornií nikoho nezajímá. Je nepodstatná zkrátka proto, že mají federální ministerstvo financí, které dělá transfery. Rozdíly mezi chudými a bohatými tam vyrovná federální rozpočet.

0/0
22.4.2015 16:14
Foto

D47a71l89i19b96o95r 78B94a35r39t55o48š 5194560807459

Pokud je toto ono správné vysvětlení, tak je i vysvětlení pro EU. Jsme v jistém evolučním stadiu, a teprve čekáme, až se naše evropské-nacionalistické hlavy ochladí a budeme schopni si udělat také své ministerstvo. A to je pěkně prosím, ekonomická evoluce v praxi. 

Můžeme klást jen otázky, proč jsme tak nacionalističtí, proč nám někdo hází klacky od nohy? A proč již dávno nemáme EU jako federativní stát? A nějak mne napadá Klaus a spol., kteří toto u nás nechtěli a bojkotovali a propagovali český nacionalizmus. 

Budeme se muset naučit si říkat a myslet, že jsme především EVROPANÉ, pak to půjde. Jenže než se tohle lidi naučí, bude třeba si říkat Americo-evropan, a o něco později se budeme muset naučit říkat...JSEM ČLOVĚK A ŽIJI NA ZEMĚKOULI.

Pro spousty lidí to asi bude problém. Ale to je evoluce.

A ještě jedna věc, jen tak na okraj. My, v EU vlastně jakousi takousi náhražku toho vámi zmiňovaného ministerstva již máme......a to jsou programy a projekty placené z peněz EU, které právě zaručují ten transfer peněz do méně vyvinutých státu...tedy i do ČR.

Tak kde je teď ten opravdový problém???

0/−1
22.4.2015 16:37
Foto

J50a56k92u79b 50P67e55š28a 8268130160

Důvodem není Klaus, ale to, že žijeme v národních státech. Němci, a konec konců ani Češi nechtějí, aby se jejich těžce vydělané peníze vydávali na "pomoc" Řekům, kteří tolik nedřou.

Problém těch programů, o kterých mluvíte, je, že jsou nedostatečné. Vezměte si podíl vládních výdajů na HDP. U vyspělých zemí se pohybuje mezi 20-50 %, spíše k těm 50. Jenže současný evropský rozpočet představuje jen pár %, určitě pod deset, a pokud se pamatuji, tak snad jen 2 nebo 3 % HDP EU. A aby vzrostl na potřebnou úroveň musel byste zavést evropské daně. To ale nikdo nechce. Nikdo vám nebude svěřovat peníze EU, když nemá ani vládu, politickou a odpovědnou voličům. Komise jsou jmenovaní úředníci, nikoli politici s jasným mandátem od voličů.

0/0
22.4.2015 17:08
Foto

D50a72l91i41b93o54r 72B91a23r80t57o77š 5354940227479

To je celkem zajímavý názor , pokud jsem vás dobře pochopil, pak jsou Němci naprostí idioti, když svými těžce vydělanými penězi financují ČESKOU REPUBLIKU.  A to vám nevadí?

Pokud jsou vaše čísla správná, pak tedy nerozumím tomu, že se u nás téměř naprosto nic neobjede bez spolufinancování ze strany EU? podvádíme, lžeme do EU tak jako lhali Řekové? Nebo se jen pletete?

Téma národní státy..pokud se dobře pamatuji, tak USA nevznikly ze den na den ale jako federace svobodných a nezávislých států. A k nim se další přidávaly nebo byly anektovány. Kde vidíte rozdíl?

Téma deflace. Ano je možné způsobit celkovou deflaci. Stačí na to špatné přerozdělování. Dáte 90 procent všeho vyrobeného jednomu procentu majitelů, a těm 99 procentům lidí zbývá jen 10 procent a s tím musí nějak vyjít. Takže slabá agregátní poptávka, tím v první etapě snižování cen, a tedy deflace. Ale to není ekonomicky přirozené, je to uměle vytvořené vládnoucí třídou.

Základem ekonomie je inflace a ne deflace. deflace je strašák.

0/0
22.4.2015 17:17

J32a86r64o85s12l81a57v 13C59h55u30d53á96č24e96k 7384565386335

Ve Spojených státech je podíl státní sféry na hospodářství mnohem menší než v EU. Daně jsou tam také mnohem menší než v EU. Takže míra přerozdělování je tam mnohem menší než v EU.

0/0
13.5.2015 17:58

A75n19t36o49n96í45n 64K49o51u94n83o10v66s68k19ý 9768910318898

Není možné aby měly všechny země přebytky.

Pokud takové jsou, musí mít jiné země deficity.

Společná měna je jen jeden krok, po kterém nenásledovaly další, byť nutné.

Společná fiskální politika a rozpočet (ne jen malé procento).

Zdá se, že se jedná o chybnou konstrukci, která postrádá některé nutné parametry.

Jenže co s tím?

K přijetí Eura jsme se zavázali.

A sliby by se měly plnit...

+1/0
22.4.2015 12:30
Foto

J67a28k84u36b 54P91e71š24a 8878620350

Německo a Francie se zavázaly k max 3% schodkům rozpočtu a taky slib nesplnily. Promiňte, ale proč bychom měli chtít být skupinou zemí, ve které pravidla dodržují všichni, krom Francie a Německa.

0/0
22.4.2015 16:16

K36a34r38e79l 25S18t74r57ž41a19n92o55v18s16k23ý 1898805125

Při vzniku eura se počítalo s variantou číslo dvě. Jenže k tomu nakonec nikdo nenašel politickou odvahu.

0/0
22.4.2015 11:55
Foto

J11a40k95u70b 86P29e56š83a 8868460800

No,  a euro mělo zajistit aby se fiskální unie stala politickou nutností. Je to federalizace zadními vrátky.

+1/0
22.4.2015 13:00

P58a32v68e21l 13K43u81r51a63l 5511734580530

To by v půlce Evropy vedlo k revoluci... Euro je typický příklad baráku který někdo stavěl od střechy... 

Euro mělo být to úplně poslední co mělo v integračním procesu přijít... napřed se měli vyrovnávat platové hladiny, daňové hladiny... ceny... produktivita práce... Euro mělo přijít až na konec.

Zavádět ho jako první byla blbost.

+2/0
22.4.2015 13:05

J36i37r62i 61V85r52a77b70e83c 3673532465149

Dobre jste to napsal.Do eura smi jen zdrave a poctive zeme. V kazdem pripade nesmi dojit  k transferu od tech "dobrych " zemi k tem "spatnym".

V tym pripade nejit do eura.(Ovsem na ktere strane je a bude CR je ve hvezdach)

0/0
22.4.2015 11:45

K30a45r71e31l 34S32t42r58ž59a16n62o39v63s98k36ý 1298375115

To není o tom, že by některé země byly nezdravé a nepoctivé. Jde o to, že není možné, aby jedna země víc prodávala a druhá víc nakupovala, jestliže mají oba stejnou měnu, ale nikdo (společné ministerstvo) už nezařídí, aby se peníze od prodávajícího dostali zase časem zpět ke kupujícímu, aby měl zase z čeho nakupovat. Není možné, aby všichni stále jen prodávali. A není možné, aby za chvíli všechny peníze Evropy skončily v Německu.

+2/0
22.4.2015 11:57

B54o21h65u97m20i19r 92M16a78l53ý 6852816687782

Buďte klidný za nějakou dobu budou končit v Americe a ta bude splácet dluhy Číně, takže vlastně skončí tam. V globále Evropa zaplatí Americké dluhy.

0/0
22.4.2015 12:20
Foto

J57a77k44u78b 43P91e79š15a 8698460140

To je hloupost. Amerika nebude splácet dluhy Číně z peněz  které někde vydělá, a už vůbec ne z peněz z Evropy.

+1/0
22.4.2015 13:07
Foto

D12a39l29i36b91o71r 17B54a14r53t20o83š 5914430267209

Není to hloupost. Svým způsobem tato možnost skutečně hrozí. Pomocí TTIP se koncerny USA mohou dostat do situace, kdy se budou soudit s evropskými státy o náhradu škody zaviněnou nějakým zákonem na ochranu spotřebitele a to pak zaplatíme my všichni, koncern odvede daně v USA a USA zaplatí ČÍNĚ. Je to poměrně reálné.

Ještě bych vám pane doporučil něco málo dějepisu o tom, jakým způsobem ovládal antický Řím své državy. Pak si to porovnejte s USA a banánovými republikami. Víte, co se tam stalo? No a další.

A jen tak mimochodem, ekonomie jsme učil deset let na amerických univerzitách. Skutečně vím, o čem mluvím.

+2/0
22.4.2015 17:42
Foto

D68a34l32i49b66o98r 83B84a76r26t66o50š 5784330207429

Přesně tak. Ekonomický koloběh je naprostým základem. Jestliže se něco vyrobí, musí se to prodat a za utržený peníz je nutno nakoupit něco jiného, tak aby koloběh běžel dál.

podívejte se na Sayův zákon, který říká, že vše, co se vyrobí se musí i prodat. A to platí o všech státech. Jen není nutné, aby každý stát měl s každým státem vyrovnanou zahraniční bilanci. Stačí, když je vyrovnaná v celku. 

Peníze se od prodávajícího dostanou zpět ke kupujícímu tím, že i ten prodávající musí něco koupit. Protože jednoduše řečeno....peněz se nenají, musí si koupit potraviny a další zboží a služby, aby mohl žít a jít do dalšího kola. 

Podle mne je problém v tom, že v naprosté většině států se dnes vede politika nízkých mezd. To je špatně ekonomicky, ale výborné z hlediska vládnutí.

Nevládnoucí třída je udržována v napětí, v relativním nedostatku, je masírována mediálními výkyvy---jednou je ekonomicky vše špatně a hned vzápětí je vše dobře. Jedná se o ekonomickou hybridní válku třídy vládnoucí proti zbytku populace. Toť vše. Bohužel.

Opak by pak vypadal takto: pracující by měli více peněz více utráceli, zvyšovali si životní úroveň až na svou maximální mez a pak by chtěli více volna.---Všimněte si, že od 60. let minulého století nebyla zkrácena pracovní doba, přestože máme několikanásobně vyšší produktivitu práce. Kdybychom tedy pracovali jeden týden 3 dny a druhý týden 4 dny, měli bychom volno na to, abychom četli, chodili na přednášky a přemýšleli. A to je přesně to, co si vládnoucí třída nemže odvolit. Měla by strach, že lidé přijdou na to, jak s nimi zachází a že by je chtěla svrhnout...defenestrace...například.

Jde tedy jen o nový způsob vládnutí. O nový způsob, jak udržet pracující v nejistotě, strachu----to je dobré pro snadnější manipulaci, a nedat jim dost času na přemýšlení, aby si nevšimli, co se děje.

Psychologie, sociologie a ekonomie v jednom.

0/−1
22.4.2015 12:48

P31a15v39e14l 33K69u73r51a55l 5621424850840

no jo Pane Bartoši... jenomže pokud to nezavedete plošně na celém světě.... tak dojde k tomu k čemu dnes.  Tedy že Číňani dělající 7 dní v týdnu válcují ty co dělají jenom ty 4...

¨

dokud neustavíte nějakou totální světovládu co by pravidla zavedla rovnocenně pro všechny je první krok sebevraždou pro kohokoliv kdo ho udělá.

+1/0
22.4.2015 13:08
Foto

D70a89l74i89b81o95r 22B35a30r93t42o15š 5954860357719

Ano, pane a přesně tím směrem kráčíme. Ale je to evoluční proces a ne proces plánovaný. Takže dnes máme vlastně tři veliká ekonomická centra -USA, Evropu a Čínu. Rusko si bude asi muset vybrat, kam se přidá, samo o sobě Rusko nemá kapacity na ekonomické světové centrum.

Když si porovnáte základní ekonomické parametry, tedy rozlohu, počet lidí a vybavenost výrobními prostředky....ta určuje produktivitu práce, pak uvidíte, že Čína má naprosto nekonečné možnosti. Protože dnes máže "vykořisťovat" asi tak 800 milionů až 1 miliardu---svých vlastních lidí --a tím zvyšovat životní úroveň oněch zbývajích cca 400 až 600 milionů svých vlastních lidí. USA má jn 320 mil lidí, EU 500, tedy dohromady polovinu počtu lidí jako Čína. Ale jak USA tak I EU má poměrně lepší průměrnou vybavenost výrobními prostředky. Dokáží tedy vyrobit více a lépe, Čína to ještě pořád dělá pomocí stlačování cen práce. To ale nepůjde dlouho. V Číně se již organizují stávky za zvýšení platu. Číňané přestávají být "obětmi" ale stávají se lidmi.

Je tady v prvním kole nutné, aby se spojila EU jako USA. V dalším kole bude třeba, aby se spojila EU s USA. A pozor smlouva TTIP je toho začátek, jenže pozor,  hrozí zneužití této smlouvy vy prospěch obrovských koncernů a úkor lidí, a to ve všech myslitelných směrech. USA již několikrát použily smlouvu o spolupráci za účelem získání výhody na smluvním partnerem. Nic nového pod sluncem Takže TTIP jako myšlenka je správná, ale pozor na faktické detailní provedení. 

No a v dalším kole bude nutné, aby se spojila Čína se spojeným konglomerátem USA a EU. Někdy se tk tomu přidají i další státy, jako Rusko, Japonsko atp.

Státy, které se nepřidají a nebudou schopni se vyrovnat s nastavenými standardy, víceméně zkrachují a budou sloužit jen jako oblast vykořisťování. V posledním kole by měly vzniknout spojené státy celého světa pod jednou generální vládou. 

Tolik vize z pohledu ekonomické evoluce. Jak a kdy to bude, nikdo neví.

0/0
22.4.2015 13:22

J33a68r36o36s52l43a23v 20T15a77c47h28o91v45s43k39y 2202430314630

Ale Spanelsko pri vstupu nebylo ani nemocne ani nepoctive. Onemocnelo az po vstupu do eurozony presne z duvodu uvedenych v clanku.

0/0
22.4.2015 11:59
Foto

D34a63l93i62b30o66r 41B33a43r91t96o48š 5784180507659

Ne, onemocnělo, protože nastartovalo přehřátí stavebního průmyslu. A to dělají banky, které chtějí mít více zisku. Dají vám půjčku na nemovitost, a předem ví, že to nemůžete zvládnout zaplatit. Je to jen podvod.

Stará finta z 80.let jak v USA tak i v Německu. Jenže lidé si nepamatují a nevědí. A tak se to lehce vládne a lehce mystifikuje. Je to finta s použitím chamtivosti lidí, kteří se mají relativně dobře ale chtějí se mít ještě lépe. Tak se jim to slíbí. Ale nesplní. Přesně tímto způsobem se nastartoval i vlna krachů v USA 2007.

Tato spekulace na nemovitosti je velmi podobná finanční krizi v Holandsku viz zde

 http://www.penize.cz/15739-tulipanova-horecka-1630-37

Podobných krizí bylo spousta. Teď jsou jen ještě rychlejší a častější, protože lidstvo vyrábí velmi mnoho a tak je nutné, aby vládnoucí třída ty ostatní trochu "odrbala" a zase je nechala makat. Důkazem budiž neustále se zvyšující rozdíl mezi chudými a bohatými. Je to způsob vládnutí.

0/0
22.4.2015 12:56
Foto

J54a60k23u47b 30P47e62š38a 8618980250

Nepochopil jste mě. Asi jsem tuto část málo vysvětlil. Nic jako dobré a špatné země nejsou. Jsou jen ti, kdo právě teď vydělávají a ti, kdo právě teď utrácí. Zítra to může být jinak. Ekonomiky jižních zemí jsou samozřejmě méně výkonné než ta německá, ale to není nutně špatně.

+1/0
22.4.2015 13:05
Foto

D24a26l94i85b14o51r 91B41a22r35t15o71š 5284780297579

Ano, asi nepochopil. Skutečnost, že v jisté době některé státy více prodávají a jiné více kupují je jasná, ale neplyne z toho žádná nutnost deflace. Přičemž inflace je bytostně ekonomickou realitou a existuje již prokazatelně asi 5000 let, neprokazatelně určitě déle. Jestliže tedy Texas více kupuje a Californie více prodává, pak tedy musejí mít v USA pěkný binec dle vaší teorie, že? Je to pak tak,m že Texas je vlastně chudý a Californie bohatá, a Texas musí mít deflaci a snižovat cena a mzdy? Je to tak ve skutečnosti?

A jak je to v Německu s Bavorskem? Musí snižovat mzdy nebo více nakupovat? Nebo raději více prodávat? 

Deflace je moderní strašák pro ty, kdo nerozumí ekonomii. Viz Singer.

0/0
22.4.2015 15:16
Foto

J84a20k16u94b 57P53e45š89a 8408340800

Ta nutnost deflace z toho plyne. Podívejte se na Řecko, to je ukázkový případ: donuceno věřiteli k deflaci: tedy snižování cen, včetně ceny práce. To je trochu jiná deflace, než před kterou se nás "snaží chránit ČNB". Já mluvím o deflaci, která je vynucená nutností splácet zahraniční dluhy. Jde o to, že pokud máte splácet zahraniční dluh, musíte vyvážet, jinak valuty neseženete. Abyste vyvážel, musíte být konkurenceschopný na světovém trhu, a proto musíte jít s cenou dolů. Když to jako v případě Řecka nejde přes kurz, jde to dolů pomocí deflace. Prostě zaměstnancům v Řecku klesnou platy, aby se zlevnilo to, co se vyváží. V tomto případě služby v turismu či olivy. 

USA nemají žádný binec, stejně jako my nemáme binec v tom, že Praha víc prodává a Bruntálsko kupuje, nebo naopak. Je to jedno, nerovnováhy vyrovná státní rozpočet (investicemi či dávkami, které směřují na Bruntálsko). Tam se nic takového dít nemusí, protože Texas a Kalifornie jsou členy jednoho celku. Stejně jako Bavorsko a jakýkoli jiná spolková země nebo stejně jako Praha a Bruntálsko. Všechny tyto dvojice mají společné nadřízené ministerstvo financí.

Kdežto Německo a Španělsko jsou napůl členy jednoho celku, a právě to dělá binec. Německo a Španělsko nemají společné nadřízené ministerstvo financí. Mají společnou monetární, ale už ne fiskální politiku. Ty přitom patří jedna k druhé.

0/0
22.4.2015 16:28
Foto

D97a78l13i79b25o98r 28B77a94r80t91o81š 5344620237639

Když to jako v případě Řecka nejde přes kurz, jde to dolů pomocí deflace. Prostě zaměstnancům v Řecku klesnou platy, aby se zlevnilo to, co se vyváží. 

Tak tohle je zásadní omyl. Jde totiž o to, jestli uvažujeme ekonomiku a ekonomii pouze jako málo myslící monetaristé či jako skuteční ekonomové. Vývoz pochopitelně můžete zvýšit poklesem ceny výrobků, tedy i poklesem ceny práce. Jenže tento postup smí být jen dočasný. Zvyšování vývozu, tedy zabezpečení konkurenceschopnosti je založeno na pokrokové technologii, zvýšené produktivitě práce a tak podobně. Neříkejte mi, že Nebraska či jiné "zaostalé" státy v USA pouze snižují cenu svých výrobků.

Na druhou stranu je fakt, že například americký středoškolský kantor v 80-letech bral v Mississippi asi tak 10 000 dolarů za rok, zatímco ten samý kantor na Aljašce měl více než 42000 dolarů ročně. A nějak si nevzpomínám, že by Mississippi chtělo vystoupit z USA a zbavit se dolaru.

Snížení ceny výrobků a zároveň snížení ceny práce, jak říkáte, nemá za následek nic jiného než brutální propad životní úrovně v dané oblasti. To se ale stává. Nějak si myslím že sever Itálie, je bohatší než jih Itálie. A nějak se jih Itálie nechce odtrhnout od Itálie:

Je to všechno jen zcestná teorie za účelem pomatení lidského přemýšlení a způsobení chaosu v myšlení i u rádoby odborníků.

Deflace je strašák, a u vás jak vidíte, funguje naplno. 

Na rozdíl od vás, jsem v 80.letech zažil skutečnou deflaci v Německu, trvala jen pár dní, a byla způsobena statistickým výpočtem, kdy cena ropy klesla tak mohutně, že ve spotřebním koši došlo k průměrnému posílení marky, ale všechny ostatní ceny rostly. Šlo jen o to, že pád ceny ropy překonal normální---inflační---růst cen veškerého zboží ve spotřebním koši.

0/0
22.4.2015 16:52
Foto

J60a13k68u81b 34P94e42š89a 8198820790

Jenže u Řecka to musí být především snížením ceny. Řecko těží z turismu a oliv. Tam moc nových technologií nevymyslíte. Jinak máte pravdu, z dlouhodobého hlediska by měla konkurenceschopnost stát na technologiích a produktivitě. Ale i u takového Německa stojí na tom, že produktivita rostla rychleji než práce. I Německo tedy jede na cenu. 

Ano, deflace má za následek brutální propad životní úrovně. Proto v blogu píši (dvakrát!), že jde o nesmírně bolestivý proces.

Sever a jih Itálie se nechtějí odtrhnout, protože Ital Italovi pomůže. Proč by měl ale tvrdě pracující Němec makat, aby si Španěl dával siestu?

Deflace je strašákem, protože v tomto případě znamená drastický pokles životní úrovně.

Buďte tak laskav a neobviňujte mě z matení lidského myšlení.

0/0
22.4.2015 17:17
Foto

D66a38l16i88b90o55r 97B56a50r81t11o34š 5734480747489

Řecko musí udělat i to, co jsme s pomocí Němců udělali i my. Začali vyrábět kvalitní výrobky, od aut přes okna a dveře atp. 

To platí i pro Španěly a další, kteří nechtějí makat. Je to jako učit holuba na drátové podlaze, ve které je elektrický proud, že když klovne do červeného bodu nedostane ránu. Ano bolí, to, ale oni se z toho musí poučit a je možné jim to vysvětlit a pomáhat.

Deflace jak je dnes prezentována studentům a veřejnosti je podvod. Je to manipulace mas a je to vyvolávání strachu a obav. Populace, která má strach je lépe manipulovatelná. A pokud jste trochu všímavý, tak se podívejte, jaké akce se u nás děly, jen pro to, aby obyvatelstvo mělo strach a by necítilo jistotu. Neustálé měnění zákonů, tak aby si nikdo nebyl ničím jistý, podpora úplatkářství, kdy soudy bez problému prokáží nevinu tím, že řeknou, že byl nedostatek důkazům kdy policie zašle dopis, ve kterém se píše, že případ byl odložen protože nebylo na místě řešit věc jinak. Podívejte se na nesmysl jednotné maturit, který trval asi 15 let a byla to katastrofa. Podívejte na ceny a jejich zveřejnění...českých dálnic. Atp TP.

ČTĚTE psychologii, memetiku, evokuci mozku, chování mas, čtěte staré filozofy, poslouchejte přednášky Noama Chomského a Jana Kellera. Učte se myslet od Daniela Dennetta, Richarda DAWKINSE  a dalších. Lawrence Kraus, Sam Harris,, Elisabeth Warren atp atp. Paul Bloom a stovky dalších.

Pouhopouhá úvaha o monetaristické povaze deflace a jejich následcích je přesně to, co vládnoucí třída chce, abyste si myslel. Jste předpřipravován na to, co bude a budete tomu věřit, protože máte v mozku již infikovanou myšlenku a  NENÍ TO VAŠE VINA, je to vina vládnoucí třídy.

V roce 2009 měl Kalousek přednášku na VŠE, BYLA TO JASNÁ MANIPULACE studentů, předpříprava na budoucnost, aby poslouchali, aby měli v hlavě jistou myšlenku, která jim bude bránit myslet správně.

Já se vám jen snažím pomoci něco pochopit.

Profesor ekonomie.

0/0
22.4.2015 17:33



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.