Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P38a55v88e20l 28M50a29c35h18a29č98e64k 5711972813

Pobavil jste mne svým červeným upozorněním. Diskutéři to totiž chápou, vy jste však tímto dal najevo, že máte problém s pochopením jejich příměrů.

No nic, to se stává.

0/0
26.8.2015 7:03
Foto

J96a74k36u93b 11P18e45š38a 8428140390

To že to chápete vy, ještě neznamená, že to chápou všichni. Z některých komentářů mi vyplývalo, že jsem se nevyjádřil dost jasně, a proto jsem to raději na začátek ještě vyjasnil.

0/0
27.8.2015 21:54
Foto

F47r97a23n11t73i25š40e79k 29K80š23í33r 2759356325

Příspěvek k rozpravě o původu peněz

V tomto článku jste pane Peša  citován. 

http://www.mises.cz/clanky/prispevek-k-rozprave-o-puvodu-penez-1825.aspx

0/0
25.8.2015 21:46

A22n34t47o13n74í13n 30K86o56u89n35o22v20s69k92ý 9278550158888

Státní dluh je velmi přínosný pro nejbohatší jedno procento obyvatel - na to bychom neměli zapomínat. Abychom jen netvrdili, že státní dluh je zásadně špatný. Ukazuje nám to nedávno ukončených 7 let pravicového vládnutí u nás.

Začnu jako stát tím, že snížím daně bohatým a firmám a tím snížím příjmy státního rozpočtu - to je první předpoklad vzniku schodku a ne bláznivé utrácení.

Asi 1/4 předpokládaného schodku vyřeším oříznutím sociálního státu (viz Drábkovy Lurdy, Kalouskova změna valorizačních postupů u důchodů atd.). Tím vytvářím předpoklad pro to, abych časem mohl důchodové zabezpečení, vzdělání a zdravotní péči zcela hodit do klína spřízněným subjektům (kterým jsem snížil daně a oni potřebují takto ušetřené peníze a peníze získané korupcí do něčeho investovat - ideálně do těchto oblastí) s tím, že stát na to nemá a že v soukromých rukou to bude efektivní, levné a podobné kecy.

3/4 vyřeším zvýšením zadlužení a vydáním dluhopisů. Ti, kterým jsem ubral na daních si je tak snadno mohou pořídit.

No není pro ně lepší inkasovat úroky z dluhopisů než platit daně?

Pro 99% zbývajících občanů to ovšem nic dobrého není, ale ti mají zkrátka smůlu - pečení holubi jsou jen pro vyvolené.

+1/0
25.8.2015 20:02
Foto

D13a31l22i17b54o82r 33B90a78r11t82o50š 5604680787949

TREFA DO ČERNÉHO....... systém vládnutí a zotročování lidí ekonomicky, bez okovů a s číslem v občance.....Diskrétní elita a pomocná elita....Máte pravdu pane.

0/0
25.8.2015 21:38
Foto

F21r89a39n39t36i26š20e65k 21K48š13í29r 2209366625

Ale na tomto principu, zotročení svých poddaných,  funguje každá vládnoucí kasta.

0/0
25.8.2015 21:49
Foto

D67a27l86i31b11o98r 26B91a30r50t21o50š 5854730487739

Jistě, ale to neznamená, že proti tomu nebudeme nic dělat.....již odbory jsou jistou zbraní proti vládnoucí třídě,  regulace trhů, ochrana spotřebitele a tak dále..... Je to neustálý boj proti nesmyslnému utlačování...vezměte jen skutečnost, že NĚKTERÉ potraviny, jsou levnější v Německu než u nás a přitom je jejich složení ještě o něco kvalitnější.....jen pro to, že naše kontrolní a regulační úřady nic nedělají...možná nesmí, možná jsou uplacené, možná jen líné, nevím. Ale jde proti tomu něco dělat, když by se chtělo

+1/0
25.8.2015 21:53
Foto

F53r41a73n81t36i26š75e61k 85K20š55í94r 2169796145

To není boj proti vládnoucí kastě, to je jen pokus zmocnit se moci státu a jednu despocii nahradit jinou despocií o které se domníváte, že je méně despotická a morálnější něž ta předešlá.

0/0
25.8.2015 22:01
Foto

D80a52l47i25b32o72r 46B77a94r93t97o19š 5874240747349

Podle sebe soudím tebe. No, může to tak být, ale když je to jen o kousek lepší, je to pokrok

0/0
25.8.2015 22:07
Foto

F91r71a73n59t87i45š53e35k 51K51š34í44r 2899536305

Nesoudím podle sebe, nebo podle ideologie, kterou jsem před pár lety přijal, protože tato ideologie nezná nic takového, jako je násilné vládnutí jednoho člověka nad druhým.

0/0
25.8.2015 22:12
Foto

D84a49l46i40b97o48r 58B25a10r16t63o77š 5874370177869

Tak tohle je na dlouhou debatu.....jsem také proti násilí, ale někdy musíte, když se bráníte. Prostě ještě pořád existují lidé, kteří nemají nic jiného na práci než krást, loupit a zabíjet a to všude na světě i u nás....a tak vám nezbude něž se bránit....bohužel.....

A pak ještě existuje závist, takže lidé vám zničí vaše věci, jen a jen proto, že je oni sani nemají, a musíte se bránit...a tak díl a tak dál....a když chcete organizovat stát, tedy skupinu lidí, nesmíte na tuto skupinku nikdy zapomenout.....a proto máme vězení.......a již to je násilí...ale nutné.......

0/0
25.8.2015 22:18
Foto

F47r20a85n63t33i41š29e25k 45K97š21í73r 2809486125

Na to nepotřebujeme stát, ale soukromé právo  a zákony.

0/0
25.8.2015 22:21
Foto

D86a51l72i22b68o51r 83B76a85r43t55o72š 5524340667659

Soukromé právo je zrůdná myšlenka. a musím končit.....sorry...

0/0
25.8.2015 22:23
Foto

F96r43a63n86t33i13š88e96k 52K30š30í94r 2109366835

Soukromé právo fungovalo skoro tisíc let v Irsku, 400 let na Islandu a vlastně obchodí právo které fungovalo přes 200 let bylo také soukromé.

0/0
25.8.2015 22:28
Foto

D44a61l13i75b36o24r 24B48a45r63t43o10š 5304760687769

Jiná doba, jiná komunita, neaplikovatelné, výjimka

0/0
25.8.2015 23:44
Foto

F90r77a42n23t39i26š61e77k 83K62š75í69r 2489316885

A to je právě ten váš omyl.

0/0
26.8.2015 7:14
Foto

D75a58l58i21b21o48r 57B40a51r81t94o28š 5334880137679

No není. Schopnost rozlišit výjimku a pravidlo je základní předpoklad myšlení. Vy jste vyjmenoval jen několik málo společností, které takto žili a jen na relativně krátkou dobu...vyjádřete to prosím ve procentech společnostiletech nebo ještě lépe v člověkoletech--(to bude ještě nižší a obtížnější). Myslím, že když to propočítáte, bude se procento blížit nule. Tedy naprostá výjimka, jako Adamité například.

0/0
26.8.2015 11:50
Foto

F30r83a52n38t26i67š22e54k 27K10š35í91r 2729486545

Schopnost rozpoznat morálku založenou na našich instinktech,je daleko důležitější.  Lidé nepotřebují žádného vládce, aby se chovali morálně, to znamená neubližovali nevinným a nekradli. To jen vládci, nejnověji skrze školy, indoktrinují své poddané, aby jim vštípili, že bez jejich vlády by to nešlo, protože by se poddaní navzájem povraždili.

Je samozřejmé, že lidé potřebují morální vzory a ty jim poskytnou ti, kteří se svým ctnostným životem a ekonomickými úspěchy zařadí mezi tzv. přirozenou elitu. Dobrovolné následování  způsobů jejich života a přijímání jejich názorů pak bude kultivovat celou společnost.

0/0
26.8.2015 15:18
Foto

D98a23l73i67b50o71r 65B57a37r43t47o89š 5404430977379

Že lidé nepotřebují vládce, aby se chovali morálně. Vy si ze mne děláte legraci...A proč asi máme vězení..podle vás pro to, že jsou všichni vysoce morální. Nevím, kde žijete. Ale určitě ne v Evropě.

A pokud půjdeme do minulosti, doporučuji přečíst, jak vzniklo desatero a tak dále.

A ano, pozitivní vzory a kde je dnes prosím vidíte? V české televizi? Nebo snad máte na mysli Ratha, nebo Bakalu, nebo Béma, či toho tajtrdlíka, který střílel v letadle, když se opil, nebo máte na mysli tu nesmírně kvalitní a edukativní filmovou českou tvorbu???

Máte krásné myšlenky, ale vždy existuje pár expertů, kteří se nebudou chovat jak vy byste rád.

Teď jsem reagoval na vaše výroky, vy ale naprosto nezvládáte reagovat na mé. Zvláštní debata.....

existuje na to výraz v němčině....my mluvíme "aneinander vorbei".... tedy ne spolu ale vedle sebe....tedy vy se snažíte o takovou debatu...kdy se nehovoří spolu, ale každý si jen povídá, co mu na mysl připadne.........

Ale všimněte si, že já se snažím na vás reagovat....vy ne.....předpokládám , že i toto vaše chování je zapřičiněno vašimi vysokými morálními hodnotami.

0/0
26.8.2015 16:36
Foto

F88r80a93n54t84i94š91e71k 18K46š13í92r 2209236655

Na co mám reagovat? Na nějaké člověkolety?  Nezabývám se srovnáváním nesrovnatelného.   Proč máme vězení?  Je jasné, že Stát, který selhává při poskytování tak prostých služeb jako je doprava nebo vzdělání, selhává při poskytování spravedlnosti přímo dokonale.

1) kdo rozhoduje o výši trestu  2) kdo samotný trest provádí. V současném světě se o celý tento proces „spravedlnosti“ stará Stát. Stát chytí podezřelého, Stát rozhodne o jeho vině či nevině a následně jej (při prokázání viny) potrestá.  Ve svobodné společnosti by tomu bylo jinak. Jedna firma by zločince chytala, jiná soudila a trest by „vynášela“ oběť. V případě vraždy by za oběť mohla jednat osoba pověřená závětí nebo dědici dané osoby.

0/0
26.8.2015 18:02
Foto

F66r13a37n94t14i58š31e61k 95K64š36í25r 2949776765

Ještě vám odpovím, na vaši otázku, kde vidím pozitivní vzory.  V současnosti je nevidím, protože momentální svět nemá žádné přirozené elity.

0/0
26.8.2015 18:04

A80l20e29n71a 45F20i78r92s69t14o31v12á 8589141674710

Český stát má podstatnou část svých vnitřních dluhů u ČNB.

Této ČNB (vlastník český stát!), musí za dluhy splácet úroky. Tyto úroky, jako ostatní zisky, odvádí ČNB českému státu jako aktiva.

Protože se ale státní aktiva nezapočítávají na státní pasiva dluhu, vzniká kuriozní situace, kdy se státní zadluženost nesnižuje.

0/0
25.8.2015 19:46

A46l23e76n80a 86F13i48r92s78t66o28v96á 8899581784950

neboli zjednodušeně řečeno, český stát je v podstatě nemalou částí svých dluhů zadlužen sám u sebe.

0/0
25.8.2015 19:49
Foto

P93a41v64e92l 72M48a77c54h87a20č66e89k 5821562723

Promiňte, ale toto už je opravdu velký nesmysl. Zjistěte si skladbu a zdroje domácího státního dluhu a pak se chyťte za nos.

0/0
25.8.2015 21:50

A56n38t91o88n12í27n 96K88o76u71n36o91v78s91k80ý 9128210358348

Požadavek splacení státního dluhu smysl dává - už proto, že by nebylo nutné platit úroky, která s sebou dluh přináší.

Jiná věc jestli je to požadavek realistický.

A přesně ta cesta kterou nedoporučujete je jedna z možností splacení dluhu:

pokud bychom např. zdvojnásobili daňové inkaso od právnických osob (ze cca130 na 260 mld.), hospodařil by stát s pěkným přebytkem (při zachování ostatních příjmů a výdajů) a cesta ke splácení by byla otevřena.

0/0
25.8.2015 19:39
Foto

J17a27k48u73b 98P96e45š32a 8918760460

Je potřeba odlišit dvě věci: každý dluhopis, který stát vydal, je potřeba splatit. Státní dluh jako celek by byla hloupost splácet. I kdyby to bylo reálné.

Kdo totiž platí úroky ze státního dluhu? Nechápu, proč si s tím tolik lidí dělá starosti, když to z jejich kapes nejde. Jde to naopak, do jejich kapes. Stát za úroky platí penězi, které vytvoří. Buď bankovkami, nebo dluhopisy. V ČR spíše dluhopisy. 

Jak už jsem psal dříve, peníze vybrané na daních nic neplatí, ty peníze se ničí. 

Říká to sama ČNB ve své videu o penězích: všechny peníze, které vstoupí do její budovy, přestávají být penězi, ale stávají se potištěnými papírky. 

Proč? Peníze jsou dluh, závazek státu, chcete-li. Když se dluh státu ke státu vrátí, končí. Dluh, který se vrací ke svému vydavateli, přestává být dluhem.

0/0
25.8.2015 20:02
Foto

P57a20v32e93l 71M67a97c68h76a77č95e51k 5871302453

Takto filozofické to opravdu není. Podívejte se na státní rozpočet a tam zjistíte, že se z něj platí úroky.

Ups...

0/0
25.8.2015 21:52

A55l98e62n17a 17F55i64r57s48t54o17v63á 8919911664940

pane Pešo, níže jste souhlasil s tím, že působím v diskuzi (a odpovědích za vás) rušivě. Svoji chybu jsem uznala, už nebudu reagovat ve vláknech určených vám.

Proto se hlásím svým vlastním vláknem a otázkou: píšete, že dokud bude mít Česko korunu, nebude mu hrozit osud Řecka.

Toto tvrzení považuji za silně zavádějící a zjednodušující. A proto se vás ptátm: proč se Maďarsko, ačkoliv má forint, dostalo do stejných potíží a stálo na pokraji státního bankrotu právě tak jako Řecko? Aby odvrátilo hrozící platební neschopnost, musel Maďarsko sáhnout k nechvalně známým opatřením, jako krádeží našetřených privátních důchodových rezerv vlastních obyvatel. Proč byla Kalifornie v USA na pokraji státního bankrotu, ačkoliv se některým jiným spolkovým státům USA ve stejném měnovém sektoru dařilo docela dobře?

Děkuji za odpověď a doufám, že vám tentokrát diskuzi neruším.

0/0
25.8.2015 17:07

A14l22e40n24a 26F68i83r29s22t14o52v57á 8559211744600

a proč naopak státům jako Německo, Holandsko, Belgie, Lucembursko a všechny tři baltské státy nemajíc "korunu", natož národní měnu, též osud Řecka očividně (doufejme) nehrozí.

0/0
25.8.2015 17:16
Foto

J53a62k50u46b 68P84e69š89a 8918620830

Nemají dlouhodobý a výrazný deficit běžného účtu. Např. Německo má naopak dlouhodobý přebytek (který je protiváhou oněch deficitů u jižních státu). ;-)

0/0
25.8.2015 17:35
Foto

D48a63l14i15b76o19r 82B91a39r56t16o29š 5864240427939

Tohle skutečně pane neplatí. Německý přebytek je výrazem jejich exportu, a je celkem jedno, kdo od nich kupuje, německý přebytek je vůči zbytku světa a ne vůči jedné zemi či malé skupině, a nikdo zadlužené ekonomiky nenutí v Německu nakupovat, klidně mohou nakupovat jinde. Proč to nedělají?

0/0
25.8.2015 17:49
Foto

J13a13k16u11b 36P79e56š20a 8388500300

Samozřejmě že přebytek je vůči celému světu, ale jeho výrazná část je vůči zbylým zemím eurozóny. To byl ostatně její smysl, podpora obchodu mezi členy, že?

A samozřejmě že mohou nakupovat jinde. Proč by to ale dělali, když je to tak výhodné v Německu (to je jeden z dalších problémů eura, vytváří iluzi, že na to máte, i když ne. Řecká životní úroveň prostě musí být jiná, než Německá. Euro toto pokřivuje.)

0/0
25.8.2015 18:05
Foto

D36a28l51i49b31o63r 84B44a65r18t97o75š 5484720287449

Pane vy se opět jenom pletete. Euro nevytváří iluzi o životní úrovni, běžte se mrknout na Slovensko. Mají euro a jinou životní úroveň. Vaše argumenty nejsou argumenty ale jen tvrzení a nikdy nejste schopen podat vysvětlení, ještě pořád se vám nepovedl ten kauzální řetězec.

0/0
25.8.2015 18:21
Foto

J14a46k43u63b 31P36e90š65a 8868840600

Ale vytváří. Nebýt eura v Řecku, drachma by vůči euru dávno oslabila a Řekové by se museli uskromnit. Nikoli z nařízení Troiky nebo vlády, ale prostě proto, že by na to neměli.

Takhle se muselo s tím že na to nemají čekat, až dojde ke snížení platů a vyhazování z práce.

0/0
25.8.2015 18:32
Foto

D56a68l17i92b75o35r 88B55a72r86t17o83š 5654110787759

Ale nevytváří. Ono by stačilo, aby Řekové měli na výplatě namísto 1500 euro jen 500 euro. Proč nemají tyto problémy Slováci?

0/0
25.8.2015 18:36
Foto

J85a15k37u67b 37P17e44š52a 8728940850

Vždyť to jsem napsal. "Takhle se muselo s tím, že na to nemají, čekat až dojde ke snížení platů a vyhazování z práce." Které ani po 5 letech není dostatečné.

Jenže ne. Oni mají 1500. A budou tolik mít, dokud si nezvolí vládu, jejíž ministr financí dá učitelům 500. Jenže kdyby měly drachmu, tak to vyřeší kurz. Dovoz by klesl a Řecko by se pravděpodobněji dostalo do přebytku běžného účtu. Zatím se mu to po 5 letech úspor nepodařilo.

0/0
25.8.2015 19:01
Foto

D97a98l37i85b61o46r 12B37a75r58t25o31š 5494580267559

Pane pletete se neustále. Kdyby Řekové měli skutečně drachmu a měli na výplatě 40 000 drachem měsíčně a kurz by si nastavili 1euro je 10drachem, měli by tedy na výplatě kupní sílu 4 000 euro měsíčně a lepší život než Němci, POKUD by si dokázali neustále půjčovat od světových věřitelů tolik, aby jim to vycházelo. Tak jak to dělali doposud, není to měnou je to lidskou neschopností, závistí a tak podobně.

Není to měnou, jak tvrdí Klaus, vy a spol. Je to nezodpovědným zacházením s ekonomikou, a to dokáže kdokoliv v jakékoliv měně. Jen si vezměte kolik máme v Čechách osobních finančních krachů. A je to v korunách. Ne v cizí měně.

A ještě pořád jste nedokázal že peníze jsou dluh, já vám na příkladu dokázal, že to tak není, tak proč se držíte ekonomického výroku, který lze tak snadno vyvrátit jako neopodstatněný?

0/0
25.8.2015 19:11
Foto

P57a95v62e76l 62M52a59c15h60a59č26e33k 5481332643

Proč se pouštíte do ekonomických kategorií, když tomu nerozumíte. Víte, že Německo má obrovský dluh, dluží především Francii, Itálii, USA, VelkéBritánii a Japonsku? 

Běžný účet, kapitálový účet, investiční účet, platební bilance.... všechno jedno, co?

Darmo mluvit, tedy psát.

0/0
25.8.2015 18:25
Foto

J29a80k49u90b 56P44e11š54a 8468630730

Pouštím se jen do toho, čemu rozumím. Vím, že Německo má obrovský dluh. 

Běžný účet, kapitálový účet, investiční účet ... platební bilance, všemu rozumím a není to jedno.

0/0
25.8.2015 18:30
Foto

P12a27v70e82l 86M19a20c61h86a55č19e28k 5321552493

Škoda, že to z vašich textů není poznat. :-/

0/0
25.8.2015 21:56

A32l34e11n29a 77F87i52r93s94t50o98v66á 8699201554510

Zatím mi spíše připadá pane Macháčku, že tomu nerozumíte spíše vy?

0/0
25.8.2015 18:49
Foto

P25a23v88e49l 42M43a76c71h17a23č86e46k 5181192623

Když to tvrdíte vy, tak to tak určitě bude, neboť vy jste nepochybně ekonom par excellence. Vždyť já v této oblasti pracuji jen nějakých pár desítek let a mám za sebou publikační činnost a výuku, ale co to je proti vám. Kam se na vás hrabu.

0/0
25.8.2015 21:59

M26a44r17e22k 75V52e27s84e84l59ý 8333743427877

Německé dluhopisy určitě vlastní řada francouzských, italských, amerických, britských a japonských subjektů (firmy/občané/banky). Podobně ale řada německých subjektů vlastní dluhopisy uvedených států. Takže pro zjištění skutečného stavu by se musel provést nějaký globální zápočet (vzpomínáte třeba na 90-léta u nás a problém druhotné platební neschopnosti - tehdy  proběhlo několik kol zápočtů?)

Každopádně optimální je, aby celková platební bilance státu (veřejný sektor+firmy+občani) se zahraničím byla dlouhodobě vyrovnaná - jedinou výjimkou je zadlužování se vůči zahraničí ve vlastní měně (případ světových měn) - např. FED tedy tiskne dolary nejen pro USA, ale i pro zahraničí, které je ochotno dolary akceptovat (za zelené papírky se dováží zboží/služby) - dokud se dolary nevrátí zpět do USA, je to pro ně defakto zisk (a je jasné, že všechny dolary se do USA těžko vrátí) - pro Čínu, Japonsko a další by zhroucení dolaru nebyla dobrá zpráva - biliony nahromaděné mnohdy za několik desítek let by obrazně mohli spláchnout do záchodu ;-)

+1/0
25.8.2015 19:58
Foto

P51a49v50e40l 14M93a14c43h16a17č87e57k 5391222643

Německé subjekty vlastnící zahraniční dluhy nejsou stát a proto to nelze započítat. Tudíž Německo má státní dluh a to dokonce asi dvojnásobný oproti ČR.

0/0
25.8.2015 21:55
Foto

J11a16k84u84b 87P81e32š62a 8978790970

Ne, tentokrát ji nerušíte. A děkuji za zajímavé otázky. 

Začnu Kalifornií, neboť to je snadné. Kalifornie není měnově suverénní země. Měnově suverénní země jsou USA, tedy federální vláda. Každý stát v rámci USA zbankrotovat může, a několikrát se to již stalo. Státy v USA fungují jak země eurozóny, s jedním podstatným rozdílem: v USA je Fed a federální ministerstvo financí. V EU máme jen ECB. Mimochodem, v USA také nesledují platební bilanci mezi státy, proč by taky, je to jeden národní stát.

A teď k tomu Maďarsku. Tomuto případu jsem se moc nevěnoval, a proto jen pár poznámek. Stačí si přečíst první řádek zprávy o maďarské krizi z iDnesu z roku 2008 a je to jasné: "Vysoký deficit veřejných financí a běžného účtu trápí Maďarsko již pár let, ..."

Zdroj: http://finance.idnes.cz/na-madarsko-doleha-krize-na-financnich-trzich-fn5-/uver.aspx?c=A081025_115950_inv_hla 

Deficit běžného účtu (platební bilance), a jsme opět u téhož - zadlužování se v cizí měně. Ono totiž mít vlastní měnu ještě neznamená, že se stát, nebo jeho soukromý sektor, nezadlužují v cizí měně. 

Viz Španělsko, Portugalsko a Irsko. Všechny tyto země dodržovaly maastrichtská kritéria, měly občas i přebytky rozpočtu. A stejně jim po krizi vyskočilo zadlužení z 30 % na 70-100 %. Jak to? Léta deficitu běžného účtu (zahraniční dluh soukromého sektoru), který pak vláda převzala. 

Jediný, kdo si může dovolit dlouhodobé deficity běžného účtu jsou USA, ale o tom až jindy.

0/0
25.8.2015 17:34

A97l37e13n89a 19F68i44r83s64t72o45v15á 8149251574810

Děkuji, máte zcela jistě v detailu pravdu.

 

Ale otázka zněla, proč by se nemohla situace Maďarska (forint) stát v Česku (koruna), když se Maďarsko dostalo do stejné situace jako Řecko (€)? Maďarsko se zachránilo krádeží důchodových fondů, Řecko se mohlo stejně "zachránit" privatizací státního majetku.

0/0
25.8.2015 18:48
Foto

J38a98k33u28b 23P15e30š82a 8528470890

Kdybychom se zadlužily v eurech nebo dolarech, tak by se to stalo i v ČR. Rozdíl je v tom, že mi máme na výběr, Řekové ne. Pro ně jsou všechny měny cizí. Maďaři si vybrali špatně.

Situace Maďarska by v ČR mohla nastat po několika letech deficitu na běžném účtu. Možná i desítek let. Záleželo by na tom, jak velké by byly vládní deficity.

0/0
25.8.2015 19:04

A54l15e29n85a 52F59i15r94s76t39o26v97á 8299231544560

není to zcela pravda. Řekové se sice zadlužovali v €, ale u cizích mezinárodních, resp. zahraničních institucí (zahraniční banky, IWF atd. atd).

A v tom případě nehrálo roli, zda dluh byl v US$ nebo € - byly to zahraniční dluhy. Jak jste již jednou správně podotknul, je nutno dělat rozdíl mezi dluhy vnitřními (například již ti zmiňovaní důchodci), nebo dluhy zahraničním věřitelům třeba i v €.

Takže k osudu Řecka nevede Česko koruna, nýbrž nezadlužovaní se v zahraničí.

0/0
25.8.2015 19:30
Foto

J90a65k10u79b 69P39e98š92a 8628740610

Ne, Česko nevedou k řeckému osudu dvě věci: vlastní měna a přebytek obchodní bilance. Co ho naopak vede je celkový schodek běžného účtu způsobený deficitem v bilanci výnosů.

0/0
25.8.2015 20:04

A84l92e16n30a 46F70i77r88s77t45o86v92á 8549981294790

i Česko se mohlo vydat cestou pozitivní (deficitní) obchodní bilance a ani koruna by ho nemusela před osudem Řecka zachránit.

Myslím, že se ale točíme na jednom místě. Ja pouze tvrdím, že koruna sama o sobě není zárukou neopakování se českého Řecka. Zde hraje roli mnohem více faktorů. Vy jste ovšem níže v diskuzi tvrdil, že je to POUZE zásluhou koruny. A to není pravda, resp. pouze pravda velmi částečná.

0/0
25.8.2015 21:02



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.